dinsdag 3 februari 2009

HONOURING THE GODDESS

PARADISE REGAINED


Kom, ga met me mee
Geef me je hand
En ik leid je langs de heuvel
Naar het water van mijn bron

Spiegel je maar en zie
Al je dromen en je stille verlangens
Die je lang geleden
Hier hebt achtergelaten

Kom, ga met me mee
Geef me je hand
En ik leid je langs de heuvel
Naar mijn vuur dat altijd brandt

Voed je met mijn vuur en voel
De krijger in je - Female Warrior
Die je zo lang geleden
Hier hebt begraven

Kom, ga met me mee
Geef me je hand
En ik leid je langs de heuvel
Naar het veld vol met bloemen

Ontmoet het Lentekind, laaf je aan
Jouw stralende lach de twinkel in je ogen
Je vele kleurtjes op papier
Je buitelende ratelslag
Je duim in je mond en
je verre verre blik
Dat kind dat je zo lang
Hier bent vergeten

Kom, ga met me mee
Geef me je hand
En ik leid je langs de heuvel
Naar mijn smidse
Waar broches en ringen, hoofdtooien
En riemen wachten tot
Jij ze wilt dragen
Jij mag koningin zijn
In je eigen koninkrijk

Kom, ga met me mee
Geef me je hand
En ik leid je langs de heuvel
Naar een plekje in de heilige tuin
Om te schuilen in mijn armen
En te rusten aan mijn boezem
Ik leg mijn handen op je hartestreek
- je mag heel zijn



LIDA VAN DE WATER©




In het landschap van Brigida


Brigida -
Laat me meegaan op jouw witte zwaan
naar het land van de meisjes
waar ik mezelf zal zien
het kind dat ik was -
krachtig, eigenzinnig
één met jou, droomkind

Brigida -
Laat jouw slang zich om mij heen spiralen
Van mijn vagina naar mijn rug en omhoog
En mijn borsten omvatten en mijn hals strelen
Zodat mijn poort zich opent
Zodat ik mezelf zal zien
Als de aantrekkelijke vrouw die ik ben -
Krachtig, eigenzinnig
één met jou, Liefdesgodin

Brigida -
Laat mij jouw koe weiden
Haar horens strelen en haar melk ontvangen
Mij voedend en doen uitdijen
Zodat ik mezelf zal zien
Als de prachtige vrouw die ik ben -
Zwanger van inspiratie
Krachtig, eigenzinnig
één met jou, Creatix

Brigida -
Laat me dwalen met jouw wolf
Wit als jouw kleed
Door het landschap van mijn ziel
Door haar geleid en beschermd
Zodat ik mezelf zal zien
Als de liefdevolle wijze vrouw die ik ben -
Krachtig, eigenzinnig
één met jou, die was, is en zal zijn
Eeuwige Wijsheid


© Aleidis, febr. 2008



Brigit Brigida

Brigit Brigida
Vrouwe van het Land
jij die heelt
mijn innerlijk kind in jouw armen gewiegd

Brigit Brigida
Vrouwe van de Bron
jij die heelt
mijn gevoelens mogen stromen

Brigit Brigida
Vrouwe van Vuur
jij die heelt
door Jouw Vuur in mijn kracht

Brigit Brigida
Vrouwe van Transformatie
Vroedvrouw van een nieuw begin

Brigit Brigida
Vrouwe van Alchemie
Muze die mij roept en leidt
En mij de woorden schenkt
heling voor mijn ziel

Brigit Brigida
Vrouwe van Licht



Aleidis, Brigit Herinnerd 2009





Bron van Heling


Brigida
Laat mij als het kleine kind
lopen aan jouw zij
laat mij vol vertrouwen
naar mijzelf opzien
laat mij weer huppelen en hoepelen
touwtje springen en rennen


Brigida
Laat mij als het kleine meisje
zitten op jouw schoot
laat mij tranen met tuiten huilen
in overvloed en nog meer
rivieren vol van kindverdriet


Brigida
Laat mij als het kleine kind
gewond en stilgevallen
binnen bij jou komen
- leg je hand dan op mijn hart
en vul de gaten weer
- laat mij weer zingen
laat mij weer dansen
laat je extase op mij neer

Brigida
Laat mij als het kleine meisje
lopen aan jouw zij
laat mij vol vertrouwen zijn
- mijn hand in jouw hand
duizelingwekkende dromen
magisch verlangen
innerlijke kracht
verbonden met diep Weten

Heel en Een



Lida Kiowa, Brigit Her –innerd 2009





Geen opmerkingen:

Een reactie posten