woensdag 4 februari 2009

Een eigen ceremonies verzorgd door priesteressen van de Stichting

In mei ben ik 50 jaar geworden. Ik wilde heel erg graag deze ‘mijlpaal’ op een zeer speciale manier vieren met de vrouwen in mijn leven. Een ceremonie leek me precies dat wat ik me daar bij voorstelde. Een vrouwencirkel, een samen zijn waarin het vrouwzijn invalshoek of uitgangspunt is, waar we zouden kunnen vieren en delen op een diepe en intense manier.

Een ceremonie raakt in mijn beleving diepere lagen aan. Werken met wierook, kaarsen, het draaien van het wiel, het trekken van een cirkel zijn oeroude vormen die opgeslagen liggen in onze cellen. Het is een diep weten waarmee we opnieuw contact kunnen maken en wat we kunnen laten integreren in ons moderne leven nu. In mijn visie is daar heel veel behoefte aan. Ik vroeg mijn zusters bij de Godinnentempel Hillegom of ze een ceremonie voor mij wilden verzorgen. Dat wilden ze en ik kon me alvast verheugen op die gebeurtenis.

Ik had mooie beelden van hoe het zou zijn, mijn ceremonie in de tempel. Helaas ging de tempel dicht vanwege de verbouwing, en zo zijn we uitgeweken naar een zaaltje achter in een restaurantje dat met zijn zuidelijke schilderingen op de muur in zachte kleuren van mooie naakte vrouwen een prachtige ambiance bleek voor mijn feestje!

De meeste vriendinnen waren – vanzelfsprekend – rond de 50. Er waren zelfs twee oude wijze wieven bij: onvervalste crones die deze kroon in alle wijsheid passen. Mijn zusje was er en haar dochters: mijn nichtjes. Mijn eigen dochter Anna was er. Ik was intens gelukkig dat zij gekomen waren – van heinde en ver waren zij gekomen en nu zaten ze bijeen in een cirkel.

Sandra en Laura hadden het mooi voorbereid en met hulp van de priesteressen in opleiding en mijn eigen dochter Anna werd het een prachtige en fantastische en ontroerende ceremonie.
Ik hoop dat alle vrouwen die aanwezig waren hebben kunnen ervaren en voelen hoe mooi en goed en herkenbaar en ondersteunend deze manier van samen zijn kan zijn, hoe helend. Ik heb het zeker zo ervaren; het was voor mij een groot cadeau.
(2005)

Voor iedereen die dat wil, is het mogelijk om een ceremonie te laten verzorgen door priesteressen van de Godinnentempel. Je kunt contact opnemen met de Raad van Negen (debbiejpb@tele2.nl) van de Tempel.

Lida
DE NEDERLANDSE GODINNENTEMPEL
HORST TEN DAALLAAN 1
HILLEGOM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten