dinsdag 2 november 2010

BRIGIDA HER-INNERD



Februari is de tijd van het jaar waarin de natuur lijkt te wachten, na de donkerste dagen. Een periode tussen de bedrijven door. Voelt het voor jou ook zo, dat er iets ligt te wachten? En dat je behoefte hebt om er even tussen uit te gaan om dat te ontdekken, de stilte in en een ontmoeting met je spirituele bron? Een godinnenworkshop van een paar dagen in het prachtige Limburgse landschap van Noorbeek is wellicht wat je zoekt.

In deze retraite gaan we op zoek naar onze innerlijke bron en laten ons daarbij leiden door de Godin Brigida. Zij staat voor de vrouwelijke spiritualiteit, maar ook voor kracht en liefde, overvloed en wijsheid. Door met Haar contact te maken, krijg je meer zelfkennis en zelfvertrouwen, en ga je de weg naar het vernieuwd herinneren van zelfliefde. Na deze ontmoeting met Brigida is het op zondagmorgen mogelijk je toe te wijden aan Brigida.


Na dit weekend kun je als je dat wilt, Brigida een jaar lang volgen in het jaarwiel met handreikingen van ons. Je kunt dan ervaren wat Zij voor jou kan betekenen gedurende dat jaar. Daarna is het mogelijk, als je dat wilt, om je in te wijden als Haar priesteres.

De Brigida Her-innerd staat ook open voor hen die dezeworkshop eerder hebben gedaan, met de mogelijkheid om je in wijden als Haar priesteres. Ook kun je op zondagmorgen naar de bron komen om je in te wijden. Neem dan even contact met ons op.

Data: 18 februari t/m 20 februari 2011 van 15:00 uur – 15:00 uur
Locatie: Noorbeek, Zuid-Limburg
Kosten: € 210,- per persoon inclusief overnachtingen, maaltijden en het cursusmateriaal en op basis van een gedeelde kamer.

Inschrijving vóór 15 januari 2011. Je inschrijving is definitief na betaling op rek.nr. 1523473 tnv A.F. van de Water, o.v.v. ‘Brigida Her-innerd’. Een aanbetaling van € 85,-- moet bij aanmelding overgemaakt worden. Vroegboekers € 185,- Opgave met aanbetaling € 85,- vóór 15 nov. 2010

Doorgang bij voldoende aantal deelnemers. Een deel van de opbrengst wordt door ons gedoneerd aan de Godinnentempel te Hillegom.


Voor meer informatie en aanmelding:
Lida van de Water - lidavandewater@online.nl – 06 25 50 5 76
Evelien Brighid van Meerveld -  e.meerveld2@kpnplanet.nl

http://www.godinnentempel.info/
avenahar.blogspot.com

De ‘ Brigid Her-innerd’ is door Marion van Eupen opgezet. Zij volgde in 2005 de allereerste Brigit Retreat bij Kathy Jones in Glastonbury, samen met vele zusterpriesteressen uit Nederland. Bij haar inwijding noemde zij zich priesteres van Brigit-Ana. Inmiddels woont Marion in Glastonbury.
 

De driedaagse in het landschap van Brigida, in Noorbeek waar Haar bron is, wordt voortgezet door priesteressen die zich een jaar na de retraitedagen bij de bron hebben ingewijd als Haar priesteres. Langzaam groeit ook hier een gemeenschap van Brigit’s priesteressen.


Lida is priesteres van Brigit Brigida sinds februari 2009. “ Ik liep het Godinnepad naast o.a. Marion. Ik was ingewijd als priesteres van de Godin en dat voldeed prima voor mij. Ik deed mee met Marion’s allereerste driedaagse workshop in 2008. Ik vond het mooi en sereen maar voelde nou niet dat ik daarvoor Haar priesteres moest zijn. Tot vlak voor de retraite in 2009. Ik herkende Brigit plostseling heel duidelijk als de Muze van mijn woorden: taal is mijn talent. Maar ook voel ik me onder andere door mijn rode haar verbonden met het Ierse eiland, heeft Zij mij in mijn Innerlijk Kind aangeraakt en geroerd, ervaar ik Haar helende liefde in mijn hart, en voel ik mij in mijn naam verbonden met Haar helende water. In Haar zachtheid kom ik tot kracht. Ik ervaar haar desalniettemin als een oeroude Godin, die meer is dan Maagdgodin.Omdat Brigida voor mij niemand minder is dan Brigit en ik de Godin wil reclaimen in Haar Nederlandse landschap, noem ik mijzelf priesteres van Brigit Brigida.”Het lieflijke plaatsje Noorbeek, de serene bron en het Glastonburiaanse landschap trekken ons elk jaar weer naar deze plek toe, om ons terug te trekken en verder te verdiepen in Brigit Brigida.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten