zondag 18 april 2010

Ik noem je naam

Nauwkeurig of niet
volgens wetenschappelijke normen verantwoord
passend binnen gangbaar denken kloppend in groepsvernauwend denken
ik noem je naam
Onuitgesproken onuitsprekelijk onbestaanbaar onverstaanbaar
noem ik je naam
aarzelend, zoekend, direct, zeker, gepassioneerd
ik noem je bij je naam
Nadenkend zonder erbij na te denken noem ik jou
zingend dansend trommelend schrijvend
ik noem je naam in vele vormen
noem ik jou
heks tovernares shamanka priesteres
vrouw moeder godin
ik noem je naam
koningin soeverein
noem ik jou
maagd minnares moeder oude vrouw
ik noem je bij je naam
Om zo je ware kracht te noemen
je uit het verleden naar nu te halen
opdat je spreekt
en wij niet langer ontworteld zijn

© Aleidis
(Lida vd Water, 2007)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten