zaterdag 20 februari 2010

Inwijding priesteressen bij de bron in Noorbeek





Afgelopen weekend hebben we de retraitedagen besteed aan de inwijding van drie mooie en talentvolle vrouwen die verleden jaar de Brigida Driedaagse hadden gevolgd.

Afgelopen jaar hebben zij het Wiel van Brigida doorlopen en aangegeven dat zij zich wilden inwijden.



Vrijdagmorgen reed ik de 260 km naar Maastricht en vérder, Haar land in. Maanden had ik beelden van de plek bij Haar bron, Haar landschap, het huisje waar we altijd zitten. Toen ik uitstapte, begon het te sneeuwen. Dat heeft het eigenlijk het hele verdere weekend gedaan......

Zondags had het nog meer gesneeuwd en dan zijn de romantische heuveltje op en heuveltje af wegen best eng...... vond ik althans. Maar stoere wijven in mijn auto hielden me bij de les ..... Bij de bron waren Evelien en ik getuige van de inwijding van onze drie sisters. Het was zo stil bij de bron...... natuurlijk waren er weer de vogels, een enkele schrille kreet...... een kikker..... kikker? Ja, toch echt wel. En Haar water..... Ook Evelien en ik hebben weer voor Haar gestaan en onze gelofte opnieuw uitgesproken. Het was een kado dat Evelien er bij was, zittend op haar stoel zoals verleden jaar...... Het was alles heel indrukwekkend en ontroerend.

In een cirkel, dicht bij elkaar, heart to heart & flame to flame hebben we, 5 priesteressen van Brigit/Brigida in Nederland Haar lied gezongen: We will never lose our way to the well...


De data voor volgend jaar zijn al weer bekend! Dan is de retraite Brigida-driedaagse op 18, 19 en 20 februari in Noorbeek (géén carnaval : )


Zet het alvast in je agenda!

In Love, Light & Laughter, Bright Bridie Blessings Lida

Geen opmerkingen:

Een reactie posten